Nepodceňujte čistotu vašej predajne. Na tieto nečistoty sú zákazníci náchylní najviac

Nepodceňujte čistotu vašej predajne. Na tieto nečistoty sú zákazníci náchylní najviac

11.04.2017

Aj keď by sa mohlo zdať, že zákazníci si vyberajú obchod najmä podľa cien produktov, ich nákupné rozhodovanie výrazne ovplyvňuje aj čistota predajne. Vedeli ste o tom, že kvôli špinavým nákupným priestorom by až štvrtina zákazníkov uprednostnila nákup u vašej konkurencie? 


 

 

Najväčším odpudzovačom zákazníkov je špinavý výklad

Vyplýva to zo správy Retailcustomerexperience, podľa ktorej je čistota výkladu dôležitým faktorom pri výbere obchodu až pre 95 % spotrebiteľov. 

Podľa iného prieskumu, ktorý v roku 2014 realizovala spoločnosť so zameraním na skúsenostný marketing, je hneď po cene a usporiadaní produktov v predajni najdôležitejším faktorom pri nákupnom rozhodovaní práve čistota prevádzky. Za ňou nasleduje rýchlosť platenia a priateľské správanie zamestnancov predajne. 

Zaujímavým zistením spomínaného prieskumu je, že takmer 25 % zákazníkov by kvôli nedostatočnej čistote lokálnej predajne uprednostnilo iný, konkurenčný obchod. Najväčší dôraz pritom zákazníci kladú na príjemnú vôňu v predajni, čisté pokladne, úhľadné usporiadanie tovaru a čisté toalety. Ako to docieliť?

Pozornosť zákazníkov púta najmä čistota podlahy

Je preukázané, že špinavá podlaha vytvára u zákazníkov zlý dojem už pri vstupe do prevádzky. 

Podľa výsledkov spoločnosti CDI až 42 % ľudí si pri posudzovaní čistoty najviac všíma práve podlahu. Preto by mala byť údržba podlahy súčasťou bežného denného programu každej prevádzky. Profesionálne umývacie stroje by túto činnosť v mnohých prípadoch výrazne uľahčili, no nie každý maloobchodník si ich môže dovoliť.

Pre menšie prevádzky je čistenie pomocou mopu a vlhkej handry stále tým najlepším možným spôsobom, ako docieliť čistú podlahu. Pravidelné zmývanie podlahy na konci každého dňa odstráni všetky povrchové nečistoty a zabráni aj zožltnutiu povrchu. Veľmi efektívnym a všestranným pomocníkom je univerzálny čistič ALCOFLOR, ktorý odstráni mastné olejové nečistoty zo všetkých druhov podláh. 

Ak aj vašu prevádzku „zdobia“ šmuhy po topánkach, tento koncentrát ich dokáže odstrániť aj z gumených podláh či kachličiek. Čistiaci prostriedok po sebe zároveň zanecháva namiesto chemických zápachov želanú osviežujúci vôňu. 

Navyše, pokiaľ si pred vchodové dvere umiestnite vonkajšiu rohožku, značná časť nečistôt sa do priestorov vašej prevádzky ani nedostane. 

Najnáročnejšie sú toalety

V prieskume spoločnosti P&G Professional z roku 2013 označilo až 30 % opýtaných kúpeľne a WC za miesta, kde sa vyžaduje najlepšia hygiena a 52 % si myslí, že sociálne zariadenia sú najviac náročné oblasti pre zachovanie čistoty. 

Cieľom pravidelného udržiavanie toaliet je odstrániť všetky prítomné nečistoty vytvárajúce živnú pôdu pre rôzne baktérie a tým docieliť čistotu na rovnakej úrovni počas celého dňa. Zabezpečiť si spokojnosť zákazníkov znamená odstrániť nepríjemné zápachy, ktoré sú predzvesťou prítomnosti parazitov, a udržiavať všetky prítomné povrchy bez škvŕn po vodnom kameni. 

Mimoriadne obľúbený koncentrát na odstraňovanie vodného kameňa je čistiaci prostriedok BULSAN. Ten čistí umývadlá, kachličky, WC aj sklo bez akéhokoľvek poškodenia materiálu a zanechania stôp s perlovým efektom. 

Samozrejme, v žiadnom prípade netreba zabúdať na vyprázdňovanie odpadkových košov, kontrolu stavu toaletného papiera, utierok, mydla a ich neustále dopĺňanie či starostlivosť o čistú a suchú podlahu.

Nezabudnite na dotykové plochy

Pokiaľ máte vo svojej prevádzke umiestnené samoobslužné zariadenia, ako napríklad váhu alebo prístroje na tlačenie poradových čísel, špina, prach a odtlačky prstov na ich displeji pre zákazníkov určite nebudú pôsobiť lákavo. 

V rámci pravidelného čistenia predajne v závere dňa by ste okrem týchto „lapačov“ nečistôt nemali zabudnúť ani na hygienu registračných pokladní, s ktorými sú vaši zamestnanci v kontakte počas celej dĺžky prevádzky. 

Vhodným prostriedkom na sklá, PVC a obrazovky je univerzálny čistič DESKTOP. Jeho antistatické účinky nepriťahujú prach a zloženie si poradí aj s čistením neustále zašpinených pultov a výkladov. Samozrejmosťou by malo byť aj utieranie prachu medzi produktmi v regáloch. Predsa len by pre zákazníkov určite nebolo lákavé vložiť si do nákupného košíka produkt s nánosom prachu. Oveľa väčším nešťastím však môže byť to, ak si vašu predajňu spoja so situáciou, kde ich počas nákupu zachvátila nepríjemná alergická reakcia.

Vyskúšajte testovací balíček s prostriedkami pre kompletnú čistotu predajne za zvýhodnenú cenu.